The Game Labirynt Czasu

Niektórym ludziom wszystko wydaje się jednoznaczne i oczywiste. Jeśli jest lipiec 2022, to tak właśnie jest. Jeśli są w Lubiążu, to są tu, a nie gdzieś indziej. Gdzie indziej niby mieliby być? Jeśli o czymś myślą, to czemu nie mieliby o tym wszystkich od razu poinformować? Jeżeli są tacy albo inni, to tacy właśnie są i już. Jakoś wychodzi im to wszystko tak, że życie jest proste, oni spokojni, wiedzą co robią, co lubią, czego chcą i w ogóle nie ma się nad czym zastanawiać.

Pewien rodzaj człowieka (potocznie zwany “nastolatką” albo “nastolatkiem”) zwykle miewa jednak pewne wątpliwości. Czasem ma ich nawet tyle, że zanim zdąży zastanowić się czego chce, co lubi i co tak naprawdę chciał(a)by powiedzieć, odpowiedni moment mija i wszyscy dawno już śpią. Wydawać by się mogło, że taki stan umysłu (nazwijmy go “nastolatkowym”) nie jest szczególnie użyteczny, prawda? Zwłaszcza w rzeczywistości (nazwijmy ją “normalną”), w której rzeczy są albo takie-albo-takie i trzeba po prostu wiedzieć, jakie są.

“Normalna” rzeczywistość ma jednak swoje granice. Wystarczy zrobić od niej dwa kroki w lewo albo pół obrotu w prawo i wszystko zaczyna wyglądać zupełnie, ale to zupełnie inaczej… Wydarzenia mają drugie, a nawet i trzecie dno. Lipiec w 2022 roku jest jednocześnie zimą w roku 2048, sobotą w roku 1271 i północą w roku 2279. Lubiąż jest księżycem jakieś niezbyt odległej planety, ale też ogromną konferencją zapomnianych już dziś średniowiecznych futurologów i podwodnym miastem na dnie Atlantyku. Powiedzenie “A” wcale nie oznacza powiedzenia “B” albo niepowiedzenia “8” i każdy, ale to każdy jest jednocześnie kimś zupełnie innym… Ci, którzy tam czasem zaglądają, twierdzą, że w tamtej rzeczywistości nasz “nastolatkowy” stan umysłu, zwykle uważany za niepraktyczny, jest jedynym, który ma w ogóle jakiś sens!

Dostać się tam wcale nie jest trudno, szczególnie jeśli się jest nastolatkiem w drodze do Lubiąża. Kiedy przekroczysz granicę Labiryntu, wszędzie zaczniesz dostrzegać wskazówki i zagadki, a każda napotkana nastolatka i każdy napotkany nastolatek może okazać się niezbędnym współtowarzyszem przygody.

Jeśli masz 11-16 lat i masz już kupiony karnet na Slot’22, zaplątaj się w Labirynt Czasu i spróbuj odkryć co i jak!

Żeby się tam dostać, wystarczy pomiędzy sobotą 4 czerwca o godzinie 11:11 a środą 29 czerwca o godzinie 19:19 nadać coś, co w 2022 roku nazywa się “e-mailem”, do Sowy, która mieszka pod adresem buckminsterowl@gmail.com

Musisz znaleźć gdzieś pióro (zwykłe ptasie, nie takie do pisania atramentem) i obiecać, że będziesz je mieć na głowie (np. w kapeluszu, czapce albo za wsuwką) przez cały Slot. Wyślij Sowie informację o kolorze tego pióra, Twoje imię i datę urodzenia. W odpowiedzi otrzymasz informacje o osobach, które pomogą Ci dostać się do Labiryntu. 

Na odkrywanie tego, o co w tym wszystkim chodzi będziesz potrzebować sporo czasu. Sowa radzi, żeby zarezerwować sobie godziny 13:00-15:00 i 17:00-20:30 każdego Slotowego dnia.

Organizatorka zabawy:

Marta Lenartowicz, na co dzień Dyrektor Edukacji interdyscyplinarnego centrum badawczego Center Leo Apostel na Uniwersytecie w Brukseli, wykładowczyni w tamtejszej Postgraduate School of Thinking i dyrektorka Buckminster College w Brugii: autorskiej międzynarodowej inicjatywy edukacyjnej dla nastolatków.

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej w Poityce prywatności.AkceptujęNie akceptuję