Rage Against The Machine

Czy naprawdę musimy się dopasowywać do systemu, który nam szkodzi? Czy może przyszedł czas na jego zmianę?

W nas wszystkich narasta chyba coraz większe poczucie bezsilności i zmęczenia życiem. Przestajemy wierzyć w lepszą przyszłość i lepszy świat. Coraz rzadziej jesteśmy w stanie dostrzec jakiekolwiek alternatywy. A co jeśli tego wszystkiego zostaliśmy nauczeni?

Od najmłodszych lat – najpierw w domu i szkole, a potem w instytucjach państwa i na rynku pracy – doznajemy przemocy. Takiej, która najczęściej pozostaje dla nas niewidoczna, bo łączy troskę i opiekę z dominacją i zniewoleniem. Sprawia wrażenie, że działa dla naszego dobra, choć bardziej nam szkodzi niż pomaga.

To przemoc, która zmusza nas do posłuszeństwa, ogranicza wyobraźnię i pod wieloma względami odbiera nam wolność. Doznajemy jej – szczególnie mocno pod względem systemowym i symbolicznym – w systemie edukacji. Choć wcale tak nie musi być. Mamy różne alternatywy – w tym rozmaite formy buntu przeciw systemowi.

Może w końcu przyszedł czas na zmianę? Bo jak śpiewał Zack de la Rocka z Rage Against The Machine: „To musi się gdzieś zacząć | To musi się kiedyś zacząć | Nie ma lepszego miejsca niż to | Nie ma lepszego czasu niż ten”.

Podczas serii oddamy głos ludziom “którzy zaczęli”. Zaprosiliśmy do siebie twórców różnych szkół edukacji alternatywnej, którzy opowiedzą nam o swoich poszukiwaniach i nowo wypracowywanych metodach na to, w jaki sposób w procesie edukacji szkolnej można spotykać się ze sobą i z otaczającym nas światem.

Środa
Mikołaj Marcela – autor bestsellerów o szkole i edukacji, wykładowca akademicki, autor tekstów piosenek i  bloga kulinarnego „Kuchnia Dr. Marceli” oraz zaproszeni goście.

Czwartek
Krzysztof Słaboń i Justyna Główka (Fundacja TDJ i Campus Bemke)

Piątek
Marcin Szala i Jarek Szulski (Liceum Artes Liberales)

Sobota
Kasper Lemiesz i Dominika Hofman-Kozłowska (Liceum Sowizdrzała)

Miejsce

E14 Pałac piętro

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej w Poityce prywatności.AkceptujęNie akceptuję